П`ятниця
19.10.2018
14:07
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Дошкільний навчальний заклад №27 "Мальва"
Головна Реєстрація Вхід
Форми роботи 3 »
Меню сайту

З ДНЕМ НАРОДЖЕННЯ!
Вітаємо 21 жовтня - Ольгу Олегівну Кошову! Хай у вашому домі завжди панують мир і злагода, у серці — доброта, а у справах — мудрість та виваженість. Нехай доля і надалі буде прихильною, даруючи радість життя, незрадливу удачу, вірних друзів. Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання -->

Наше опитування
ОЦІНІТЬ НАШ САЙТ
Всього відповідей: 505
ХТО ВІДВІДУЄ НАШ САЙТ?
Всього відповідей: 446
ЩО ВАС НАЙБІЛЬШЕ ПРИВАБЛЮЄ У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
Всього відповідей: 287

Меню на сьогодні
19 жовтня "> Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання -->

Для cпілкування
200

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

СЕМІНАР- ПРАКТИКУМ

«Особливості організації та проведення рухливих ігор на прогулянці»

 

Мета: активізувати знання педагогів щодо організації та проведення різних видів рухливих ігор з дітьми дошкільного віку на прогулянці,
спонукати учасників до пошуку способів планування ігор з урахуванням різних чинників: вікових особливостей дошкільників, відповідності 
режиму дня, часу проведення, погодних умов тощо; навчати практичного аналізування, обґрунтованої аргументації власних думок, ведення
 діалогу, дискусії.
 Обладнання: програма «Українське дошкілля», аркуші паперу, ручки різного кольору, магнітна дошка,маркери, картки з завданнями, картинки
 з зображенням листка, сніжинки, квітки, сонця, бочечка з завданнями, вислови відомих людей. 

ПЛАН

1.Вступне слово: привітання, повідомлення теми.
2.Вправа очікування «Влучне попадання»
3.Визначення складових прогулянки.
4.Визначення поняття «рухлива гра». Структура рухливої гри.
5. Теоретична інформація «Види рухливих ігор для дітей дошкільного віку».
6. Тренінг «Плануємо рухливі ігри на прогулянку» (робота в підгрупах)
7. «Заморочки із бочки» (індивідуальна робота)
8. Метод «Карусель» (робота в підгрупах)
9. Презентація домашнього завдання.
10.Вправа «Валіза. М’ясорубка. Кошик.»

Хід:

Ведуча: Добрий день, шановні присутні, 
Здрастуйте, колеги, вихователі, друзі. 
Нашу зустріч з вами вестиму я. 
З гарним настроєм хто прийшов – махніть, 
Хто чує мене, головою кивніть. 
Хто бачить мене, прошу оком моргнути, 
Хто любить дітей, ті підведіться трохи. 
Хто найвеселіший –- ви всім усміхніться, 
Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться. 
Почитати кому охота, любить хто свою роботу? 
Похитайте головою вправо-вліво, вліво-вправо. 
Хто гратися любить та ігри вивчає, 
Хто в іграх  дружити діток навчає
Поплещіть, вас я побачить  хочу, 
Всього, що я знаю, і вас я  навчу. 
Вправа очікування «Влучне попадання»
 Хід: учасники пишуть на стікерах свої очікування від семінару та закидають у міні-баскетбольну корзину.
 Ведуча: прогулянка – найбільш сприятливий час для проведення різноманітних фізичних вправ та рухливих ігор. Під час прогулянки
повною мірою повинні реалізовуватися освітньо – виховні завдання У режимі дня дошкільного закладу передбачаються дві прогулянки:
у першій половині дня та у другій..
  Запитання учасникам: яка структура прогулянки?
Структуру прогулянки умовно можна представити в такий спосіб:
-спостереження;
- трудова діяльність дітей;
- рухливі ігри;
- самостійна діяльність дітей;
- бесіди з дітьми;
- індивідуальна робота з дітьми (розвиток мови, пізнавальний розвиток).
  • дослідницько-пошукова діяльність,
  • дидактичні ігри, (сюжетно-рольові),

       Завдання учасникам: дати визначення поняття «рухлива гра».

Рухлива гра- важливий засіб фізичного виховання дітей дошкільного віку
Рухлива гра – це усвідомлена, емоційна діяльність дітей, спрямована на досягнення розумової ігрової мети.
Ведучий знайомить присутніх з висловлюваннями відомих людей про рухливу гру:н-д- В. О. Сухомлинський: «Гра - це величезне

світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається живлючий потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра - це іскра, що засвічує
вогник допитливості».
Ведуча пропонує педагагам пригадати структуру рухливої гри.
-ігровий процес;
-ролі;
-ігрові дії;
    Відповідно до обраної ролі діти виконують ігрові дії. Ігрові дії об’єднують дітей між собою і збігаються з виконанням рухів, наприклад:
«зайчики», «жабки» - стрибають. Рухи стають способом вираження ігрових дій.
-сюжет гри ( в несюжетних іграх відсутній );
В основу сюжетних ігор покладено певний сюжет, Сюжет та правила гри обумовлюють характер рухів дітей.
-правила гри.
Правила гри – це норми поведінки, які є обов’язковими для всіх учасників гри.
Теоретична інформація
«Види рухливих ігор для дітей дошкільного віку».
Рухливі ігри поділяються на елементарні та складні. Складні –це ігри з елементами спорту
Елементарні поділяються на сюжетні і несюжетні.
В основу сюжетних ігор покладено певний сюжет ( дії людей, тварин та птахів, природні явища), наприклад: «Сонечко і дощик», «Гуси-лебеді»,
«Вовк у рову» тощо. Вони мають чітко зафіксовані правила.
Несюжетні ігри – це ігри на кшталт повіток, наприклад «Квач», «Піжмурки». Вони не мають сюжету і в їх основу покладено лише рухові дії.

До несюжетних належать ігри з використанням різних предметів: «Кільцекид», «Кеглі», «Школа м’яча» тощо. У цих іграх виконуються конкретні рухові
завдання: накинути кільце на палицю, потрапити кулькою в кеглю.
Ігрові вправи теж діляться на вправи сюжетного та несюжетного

характеру. Вправи сюжетного характеру – «Ведмедик на поваленому дереві» (повзання по лаві); Мавпочки» (лазіння по гімнастичній стінці) тощо.
Ігрові вправи несюжетного характеру – це вправи, в основу яких покладено дії з предметами. Предмет полегшує виконання завдання: «Добіжи до
прапорця», «Пролізь в обруч».
До ігор з елементами спорту належать городки, волейбол, баскетбол, футбол, більшість з них вводяться зі старшої групи. Також ігри-естафети,
які застосовуються в роботі з дітьми старшого дошкільного віку і діляться на кілька видів:

  • за кількістю завдань – прості і складні;
  • за характером пересувань – колективні, індивідуальні, парні;
  • за містом і характером завдань – тематичні, несюжетні і комічні.

    Наприклад, «Передача м’яча над головою» - це проста, лінійна, колективна, несюжетна гра-естафета, а «Стрибки вдвох у мішках» або «Хто більше
набере води» ( перенесення води у тарілці, яку тримають двоє дітей з оббіганням перешкод та пролазіння під мотузкою на висоті очей дитини способом
прогнувшись) – це складна, лінійна, парна та комічна гра-естафета.
У програмах виховання дітей дошкільного віку та методичних посібниках ігри діляться за ознакою переважаючого руху:

  • ігри з ходьбою, бігом, рівновагою – «Іменинний пиріг», «Два морози»;

  • ігри з киданням та ловінням предметів – «Мисливці і звірі»;

  • ігри зі стрибками – «Горобчики»;

  • ігри на орієнтування у просторі – «Знайди і промовчи», «Піжмурки»

   За ступенями фізичного навантаження ігри бувають великої, середньої і малої рухливості.
До ігор великої рухливості належать ті, в яких активну участь бере вся група і зміст яких становлять інтенсивні рухи – біг, стрибки у
поєднанні з іншими основними рухами («Снігурі і кіт», «Жаби і чапля», «Рибалки і рибки»).
В іграх середньої рухливості беруть участь всі діти, але характер рухів спокійний: метання предметів, ходьба, пересування через предмети
«Зозуля», «Море хвилюється». До цих ігор належать всі хороводні ігри.
Ігри малої рухливості передбачають участь частини дітей або однієї дитини – інші спостерігають, рухи виконуються у повільному темпі

«Знайди і промовчи», «Чий голос почув?», «Кого не стало?»).
Крім цього, в роботі з дітьми дошкільного віку використовуються різновиди українських народних ігор. Насамперед це сезонно-обрядові ігри

типу «Кривий танець», «Горішок», «Подоляночка». Ці ігри проводилися у певні пори року, відповідно до свят календаря, супроводжувалися
обрядовими піснями, хороводами, деякі з них починалися з магічних звертань – закличок до сил природи, тварин.
У побутових народних іграх відображено працелюбство українського народу ( землеробство, тваринництво, ковальство, мисливство, рибальство)

«Гуси», «Нема пана вдома», «Гра у коваля».
   Ігри-ловітки – «Піжмурки», «Квач» - у них удосконалюються навички швидкого бігу і ці ігри не мають сюжету.
Ще можна виокремити серед народних ігор – ігри-забави та ігри-атракціони. Сюди належать ігри естафетного характеру з елементами змагань

(стрибки на одній – другу тримає товариш; закидання м’ячів у рухому ціль; перетягування каната, ходьба на низьких ходулях; підстрибування і ловіння
ласощів зубами: бублика, цукерки) – «Бій півнів», «Перетягування бука», «Пес»; ігри комічного характеру – «Ледачий Гриць»; гойдання на гойдалках;
катання на саморобних каруселях; лазіння по гладкому стовбуру тощо.

Тренінг «Плануємо рухливі ігри на прогулянку»

(робота в підгрупах) 5 хв.

 Хід. Вихователі поділяються на 4 підгрупи (відповідно сезону) по місяцю народження:
І підгрупа – осінь, тематичний цикл «Вони живуть поряд з нами»,
ІІ підгрупа – зима, тематичний цикл «Зимові забави»;
ІІІ підгрупа – весна, тематичний цикл «Весняна світлиця»;
ІV підгрупа – літо, тематичний цикл «Веселимося, граємось, літечко вітаємо».
Вихователі з кожної підгрупи вибирають картки з визначенням вікової групи, прогулянки (І, ІІ) та планують рухливі ігри на прогулянку( з врахуванням
 занять, що передували прогулянці – з фізичним навантаження м та без навантаження).

Ускладнення:  несприятливі погодні  умови, проведення ігор в  прогулянковому павільйоні                   Перевірка виконання  завдання

Руханка для вихователів

Дерева високі, дерева низенькі,
В них крони широкі і крони вузенькі,
Там птахи літають, зайчата стрибають,
Дерева від вітру гіллям колихають.
Листочок від сильного вітру крутився,
На землю упав і там залишився.

                         Заморочки із бочки   (індивідуальна робота) 12 хв.           

Запитання:

1.Скільки рухливих ігор проводиться протягом дня з дітьми? (4-7)

2. Які бувають ігри за ступенем фізичного  навантаження?

( великої, середньої і малої рухливості).

3.Ігри якої рухливості плануються в ранкові години? (середньої, малої)

4.Яка кількість  нових ігор вивчається протягом місяця? (4)

5. Які вимоги слід враховувати  під час вибору рухливих ігор?

а)     Ігри добираються відповідно педагогічних завдань. Варто чітко визначити, які вміння і навички у цій грі закріплюються, які фізичні

якості розвиваються, яка виховна мета реалізується.

б)     Під час вибору рухливої гри враховується її місце у режимі дня (в ранкові години, денній та вечірній прогулянках).

в)     Враховується місце проведення та пора року.

г)     Також потрібно зважати на рухову підготовленість дітей, їх інтереси та уподобання.

6.Які атрибути можна використовувати у рухливих іграх? (різні:скакалки,  м’ячі, кеглі, обручі, шнурівки, віжки,)

7.Які рухливі ігри можна проводити з дітьми дошкільного віку під амузику?(народні, хороводні, музично-рухливі тощо)

8.Які ігри спортивного характеру проводяться з дітьми старшого дошкільного віку? (футбол, баскетбол,  хокей, городки, бадмінтон )

9.Які особливості керування рухливими іграми у дітей молодших груп (3-4 роки)? Вихователь виконує головну роль
10.У чому специфіка керування рухливими іграми у дітей старших груп (5-6 років)? Ролі виконують діти, вихователь слідкує за ходом гри

11.Кількість повторів рухливої гри з дітьми у молодшій, середній та старшій групах (І мол. група -3 - 4 рази.  ІІ мол.група- 3 – 5, середня група-  

3 - 5 раз,.старша група- 4 - 5 раз.)

12. Назвіть декілька  рухливих ігор  для дітей вашої вікової групи відповідно програми «Українське дошкілля»

13.Назвіть декілька  народних ігор для дітей вашої вікової групи відповідно програми  «Українське довкілля»

14. З дітьми якої групи проводяться ігри-естафети? (старшої групи)

15. Ігри якої рухливості плануються в основній частині на заняттях з фізкультури? (В основній частині плануються ігри великої рухливості з

максимальним навантаженням з основним рухом, що не був запланованим на заняті)

16.Якої рухливості гра проводиться в прикінцевій частині  заняття з фізкультури? ( малорухлива гра)

17. Які ж види рухливих ігор використовуються у  роботі з дітьми дошкільного віку? (сюжетні і несюжетні ігри, ігрові вправи, ігри-естафети

та ігри з елементами спорту, ігри-атракціони).

Метод «Карусель» (робота в підгрупах) 20хв.

   Учасники діляться на 4 підгрупи. Кожна з 4 підгруп отримує запитання, на яке  учасники дають відповідь. За сигналом ведучого відбувається

обмін ватманами з запитанням, і учасники їншої команди продовжують відповідати на дане запитання. Так продовжується до тих пір, доки

ватман з запитанням не повернеться до першочергової команди.

Запитання :

1.Способи залучення дітей до рухливої гри

 Для того, щоб зібрати дітей на гру, можна використати:    

v    умовний сигнал;

v    цікаву та яскраву іграшку;

v    закличку;

v    вірші, загадки;

v    сюрпризний момент.

        Вихованців молодшої групи найчастіше збирає для гри сам вихователь, скликаючи їх. Проводячи гру в середині прогулянки,

вихователь збирає всіх її учасників за допомогою одного з них. Якщо діти під час прогулянки розходяться по великому майданчику або

коли близько майданчика пролягає гомінка вулиця, можна сигнали збору подавати за допомогою дзвоника чи бубна, домовившись про це з

вихованцями ще до виходу на прогулянку.У старшій групі іноді вносять елемент змагання у швидкий збір для гри. Для цього заздалегідь

розподіляють дітей на дві-три групки і домовляються, за яким сигналом вони мають зібратись у визначеному заздалегідь місці, а потім

відзначають перед усіма ту групку, яка зібралась швидше від інших.                   

2. Підготовка вихователя до проведення рухливих ігор

   Підготовка вихователя включає три моменти: методичну підготовку самого себе до рухливої гри, підготовку потрібної обстановки і

приладдя і, нарешті, підготовку до гри дітей.

   До змісту методичної підготовки вихователя входить опрацювання методичної літератури, планування гри, уміння продемонструвати ті рухи,

що їх вимагає програма і яких вихователь навчатиме дітей. Цими рухами вихователь повинен володіти бездоганно.

    Для того щоб правильно розв'язувати завдання фізичного виховання дошкільників, вихователь повинен добре знати вікові особливості своїх

вихованців. Неодмінною частиною підготовки вихователя є знання ним дошкільної педагогіки і спеціальних методик дошкільного виховання.

Вихователь повинен пам'ятати, що однією з найважливіших умов підготовки до гри є врахування підготовленості дітей та вибір, відповідно

до пори року і стану погоди, дитячого одягу і взуття. Одяг має бути таким, щоб не заважав дітям рухатись. Так, узимку під час рухливої гри

треба запропонувати дітям скинути рукавички і підняти вуха в ушанці, а восени зняти - з шиї шарфик, якщо на пальті або курточці є верхній гудзик.

Якщо восени чи весною надворі тепло, не можна допускати, щоб дітей кутали, бо вони, граючись, можуть перегрітись, що в подальшому може

призвести до захворювання. Влітку найкращий одяг для ігор бавовняний. Якщо взимку температура повітря в приміщенні становить + 14, +16, то

доцільно, щоб учасники гри були одягнені у фланелевий або трикотажний одяг і без шерстяних кофточок. Щодо взуття, то в приміщенні потрібні

тапочки, а на майданчику, залежно від сезону, - звичайне взуття.

       Велике значення має і психологічна готовність дітей до гри. Психологічна готовність створюється не тільки під час оволодіння рухом, а й у

процесі пізнання дітьми навколишнього світу і викликання у них інтересу до гри.

    Успішне проведення рухливої гри значно залежить від попередньої підготовки приміщення, ігрового приладдя, потрібного для даної гри, та

розмічення майданчика.

    Проводити гру в гігієнічній обстановці дуже важливо, бо коли діти виконують рухи, у них поглиблюється дихання, а отже зростає кількість повітря,

яке вони вдихають. Гігієнічність обстановки забезпечується попереднім провітрюванням приміщення та вологим прибиранням його. Майданчик

для ігор має бути рівний і добре утрамбований. Щоб улітку чи ранньої осені на майданчику не було пилу, його поливають водою за 1-2 години

до виходу дітей на прогулянку. Взимку майданчик регулярно очищають від снігу і злегка посипають піском.

Як у приміщенні, так і на майданчику потрібно мати вільне від будь-яких предметів місце для гри.

    У деяких іграх використовують обладнання і дрібне приладдя дуги, обручі, прапорці, шнур, шапочки для вовка чи квочки тощо. Вихователь повинен

заздалегідь перевірити справність цього приладдя, щоб уникнути непорозумінь під час гри, коли виявиться несправність того чи іншого приладу.

Підготовка багатьох ігор включає розмічення кімнати чи майданчика. На майданчику краще застосовувати розмічання крейдою; можна також

намічати межу і за допомогою гострої палички, але таку лінію діти швидко затоптують. Позначити межу "дому", "нірки" можна природним матеріалом,

наприклад, посипати тонкою струминою піску або викладати межу з дрібних камінців, у чому діти візьмуть участь з великим задоволенням.

3. Розподіл дітей для гри

   Ролі розподіляють під час пояснення гри.

Найактивнішою в грі є роль ведучого. Призначаючи ведучим якогось хлопчика чи дівчинку, вихователь зважає на їх індивідуальні якості її особливості.

Так, якщо гра нова, краще першою призначити на цю роль ту дитину, яка через свої особливості краще, справиться з роллю ведучого і виконуватиме

її так, щоб гра одразу припала всім дітям до вподоби.

Призначення ведучого вихователем. Цінність цього прийому полягає в тому, що він дозволяє регулювати залучення дітей на роль ведучого; його

систематично практикують вихователі в усіх вікових групах дитячих садків. Проте цей прийом перешкоджає використовувати дитячу самодіяльність

у виборі ведучого Тому треба суміщати прийом призначення з іншими прийомами.

Призначення ведучого дітьми. Цей прийом частіше застосовують у середній і старшій групах, і його можна використати в грі, наприклад, так:

викликавши дитину, вихователь пропонує їй, щоб вона сама призначила ведучого.

Призначення ведучого за допомогою лічилочки, тобто добре римованого вірша. Прийом лічилочки добрий тим, що він посилює ігровий момент,

але водночас вносить елемент випадковості в призначення ведучого. У молодшій групі вихователь, застосувавши лічилочку для піднесення інтересу

дітей до гри, показує її сам, а в середній і старшій групах самі діти. Але вихователь повинен простежити за тим. щоб діти вимовляли слова злито,

разом, не допускаючи скандування по складах.

Призначення ведучого «стрілочкою». Найбільший успіх цей прийом має в іграх молодшої групи. Малюкам дуже подобається, коли вихователь,

заплющивши очі, випрямленою рукою, "наче стрілочкою", проводить уздовж дітей і. нарешті, зупиняє її на комусь, хто й буде "котом" або "автомобілем".

Розподіл ролей в іграх має на увазі не тільки призначення ведучого, а й залучення дітей на інші ролі в певній грі. Треба передбачити розподіл дітей

залежно до їх сил так, щоб кожна підгрупа була приблизно рівною по силі і щоб у кожній було однаково хлопчиків і дівчаток. Розподіляючи дітей

для гри, вихователь об’єднує слабших і тих, что не вміє виконувати вправи, із сильнішими (особливо в тих іграх, де є елемент змагання); хлопчиків

- з дівчатками.

4.  Варіанти ускладнень рухливих ігор

Ускладнити рухову гру можна таким чином:

  • змінити форму організації: дітей закличками закликають до гри або збирають за умовним сигналом та домовленістю наперед, можна за
  • дорученням покликати всіх, потім діти шикуються в колону, коло, шеренгу, ланки, зграйкою;
  • ускладнити рухові завдання: збільшити довжину чи висоту стрибка, відстань для метання;
  • змінити форму руху  (спочатку діти біжать, потім оббігають перешкоди (обручі, куби); на вулиці: кущі, пеньочки) , ці зміни впливають
  • на розвиток у дітей швидкості бігу, а змінюючи біг по прямій на біг з вивертанням, вихователь створює умови для розвитку у дітей спритності;
  • ввести додаткові правила: не можна вибігати за межі майданчика; не можна бігти раніше від певного сигналу, займати не будь-яке місце,
  • а лише доторкнутися рукою тощо;
  • ввести додаткові основні рухи: ходьба і біг доповнюються підлізанням, перелізанням через доріжку;
  • збільшити кількість тих, хто ловить. Наприклад, у грі "У ведмедя у бору" спочатку 1 ведмідь, потім 2-3;
  • ввести нові ролі: наприклад, у грі "Два морози", з`являються ще два літа, які розморожують морозів;
  • ускладнити правила гри додатковими умовами: наприклад, у грі "Кіт і миші" миші можуть бути пійманими і котом, і мишоловкою-тобто
  • шнуром, якщо під час підлізання зачеплять його;
  • змінити темп руху. Для цього Н. Потєхіна в цій самій грі пропонує розкидати по кімнаті дрібні кубики-їжу для мишей. Миші, щоб не
  • залишитися голодними, мають зібрати їжу і на сигнал вихователя віднести її у нірку. Такі умови спонукають дітей до збільшення темпу
  • рухів, адже дітям потрібно і їжу зібрати, і втекти
Форма входу

Каталог сайтів
Міністерство освіти Житомирський інститут післядипломної освіти Офіційний портал міста Бердичів Інформаційна система управління освітою (ІСУО) Педрада портал освітян Педагогічна преса Електронна реєстрація в дошкільні навчальні заклади Бердичівський педагогічний коледж НВК №10 ДНЗ 25 СОНЕЧКО ДНЗ 15 РОМАШКА ДНЗ 7 СОНЯШНИК ДНЗ 16 ЯЛИНКА ДНЗ 17 ВІНОЧОК ДНЗ 26 ВЕСЕЛКА ДНЗ 5 ВЕРБИЧЕНЬКА ДНЗ 2 КАЛИНОНЬКА ДНЗ 11 БАРВІНОК ДНЗ 22 ЗОЛОТА РИБКА ДНЗ 28 КАЗКА ДНЗ 4 БЕРЕГИНЯ

КАЛЕНДАРНІ ПОДІЇ
25 жовтня, четвер - Всесвітній день макаронів. Один з кращих способів відсвяткувати цей день - приготувати собі тарілочку улюблених спагетті і насолоджуватися їх чудовим смаком, ароматом та текстурою. Звичайно, можна розділити це задоволення з друзями, влаштувавши макаронну вечірку, обмінюватися рецептами, пробувати нові смаки, винаходити нові соуси. Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання -->

Календар
«  Жовтень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Рахунок ДНЗ
Для всіх охочих надати благодійну допомогу р/р 35423301041470 МФО 811039 код ЄДРПОУ 02143206 в ГУДКСУ у Житомирській обл. Призначення платежу: для ДНЗ №27

Погода

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:


Архів записів